Oldal kiválasztása

Mi is a narancsbőr és hogyan szabaduljunk meg tőle?

A narancsbőr sajnos rengeteg nő életét keseríti meg. Te is találkoztál már vele? Nem vagy vele egyedül. Talán nem is gondolnád, hogy a nők 95 százaléka narancsbőrös és nincsenek kímélve a vékony lányok sem. A férfiakat nem érinti, mert a bőrük szerkezete más felépítésű.

Kellemetlen jelenség, hiszen nagy mértékben rombolhatja az önbizalmat főleg, ha közeleg a bikiniszezon és képtelenek vagyunk kisebb ruha darabokra váltani.

A forró nyári melegben egyikünk sem szeretné nélkülözni a short és a rövidebb, szellősebb ruha darabok viselését.

Ilyenkor a legtöbb hölgy kipróbál mindenféle csodaszert a narancsbőr eltűntetésére általában kevesebb sikerrel.

De ne hagyjuk magunkat!

Ha ki tudott alakulni, valahogy el is lehet tüntetni! Viszont ahhoz, hogy legyőzhessük, meg kell ismernünk az ellenséget.

Nevét jellegzetes gödröcskéi miatt a narancs héjáról kapta. Leginkább a combon, fenéken, hason telepszik meg.

Akkor jelentkezik, amikor a salakanyagok a bőr irhának nevezett rétegébe összetömörülnek, a zsírsejtek megkeményednek és összesűrűsödnek.

A vizet pedig elvonják a környező szövetekből, ettől alakulnak ki az úgy nevezett gödröcskék a bőrben.

Okai pedig…

1. Cukros élelmiszerek

Manapság szinte alig található olyan élelmiszer a polcokon, amiben ne lenne cukor.

Ide sorolhatjuk az egészségesnek álcázott cukros gyümölcsleveket, műzliket, stb.

De gondoljunk csak az édességekre, a cukros és szénsavas üdítőkre és a gyorséttermekben árusított ételekre és kávékülönlegességekre.

Így a szervezetünkbe bevitt cukor mennyisége jóval magasabb annál, mint amennyire szükségünk lenne, ezért a fel nem használt cukor zsír formájában raktározódik el a bőrünk alá, a kötőszöveteinkbe.

A legkárosabb kombináció a cukor és zsír együtt fogyasztása, mert az inzulin termelődés hatására a zsír jobban lerakódik.

2. Méreganyagok

A rengeteg káros anyag bevitele is narancsbőrt eredményez, hiszen a szervezetünk nem tud mit kezdeni a méreganyagokkal, így a zsírszövetekben raktározódnak el, és hosszú hosszú ideig ott is táboroznak.

Méreganyagnak nevezhetjük a különböző tartósítószereket és mesterséges színezékeket, térfogatnövelő szereket, a nem természetes összetevőkből előállított “mű kajákat”.

Minden esetben olvasd el a megvásárolt élelmiszer összetevőit, mit is viszel be a szervezetedbe.

3. Kevés mozgás

A mozgás szegény életmód kifejezetten kedvező a narancsbőr kialakulásának. Szervezetünkből a méreganyagok a nyirokkerngésen keresztül távoznak, a kevés mozgás pedig lelassítja a keringés folyamatát és az anyagcserét.

A rendszeres testmozgás pedig jelentősen meggyorsítja a keringési folyatokat, ezért a szervezet nagyobb mértékben tisztul.

4. Túlzott alkohol fogyasztás

Több okból sem szerencsés a sok alkohol bevitel. Az alkohol kivonja a vizet a szervezetünkből, ami dehidratáltsághoz vezet.
A kiszáradás lelessítja a nyirokkeringésünket, amin keresztül a méreganyagok távozhatnak.

Az alkohol fogyasztására megnövekedik a vércukor szintünk, aminek következtében inzulin termelődik.

Az inzulinnak az a feladata, hogy kivonja a cukrot a vérből.

Mivel tápanyag nem kerül a szervezetünkbe, csak a vércukrunk esik le, az alkohol fogyasztásától nagy mértékű éhség érzet lép fel, ezért többet is eszünk.

5. Kevés víz fogyasztás

Az előbb említettem, hogy a dehidratáltság mit is okoz.

Bizony. Lelassítja a nyirokkeringést, aminek következtében nem tudnak a mérgek kiürülni, ezért inkább lerakódnak a bőröd alá narancsbőr formájában.

6. Dohányzás

Két okból is problémás: A nikotin szűkíti a bőrben található ereket, aminek következtében a vérellátás romlik, ez pedig elősegíti a narancsbőr letelepedését.

A narancsbőrnek egyik feltétele a laza szerkezetű kötőszövet, ami alatt sokkal látványosabbak a csomócskák.

A kátrány pedig szintén több probléma okozója, többek között a rettegett narancsbőré is.

Mivel a szervezetbe rengeteg kátrány kerül a dohányzás során, így szépen lerakódik az is a szervezetünkbe.

Ha nem tudod letenni a cigit, akkor inkább a kevesebb kátrányt tartalmazó márkák közül válassz!

Egyéb súlyosbító okok

Genetikai tényezők, vagyis a kötőszöveti gyengeség, gyógyszerek, betegségek.

Na jó, de mit tehetünk mi magunk is, ha már megvan a “baj”?

Persze, hogy mindenki gyors és egyszerű megoldást szeretne, ezért rohansz is a legközelebbi boltba megvásárolni a narancsbőr elleni krémeket, harisnyákat…

Viszont tudnod kell, hogy a leggyorsabb és leghatásosabb eredményt csak az életmódod megváltoztatásával érheted el!

Hogyan?

Méregtelenítés

Az első és legfontosabb, hogy méregtelenítsük a szervezetünket.

Ez nem csak a már kialakult narancsbőrnél hatásos, hanem megelőzés szempontjából is.

A tisztító kúrához hatékony és költségtakarékos megoldás egy megfelelő összetételű salaktalanító gyógynövény tea.

Javasolt még a tisztító és lúgosító hatással bíró gyümölcs és zöldség fogyasztása is.

Folyadékbevitel

Fontos a napi legalább 3 liter víz fogyasztása.

Amikor dolgozol vagy éppen mész valahova, vigyél magadhoz egy flakon ásványvizet.
Lényeg, hogy legyen mindig szem előtt illetve kéznél, garantáltan el fog fogyni!

Kevés cukor

Mindenkivel megesik, hogy megkíván egy kis csokit. Csokit? Igen, csokit és nem cukrot.

A manapság árusított csokoládékban a cukor az, ami káros összetevő és elhízáshoz is vezet.

Ezért mindig nézd meg a hátoldalon, hogy mennyi cukrot tartalmaz.

Próbáld inkább a kevésbé cukros csokoládét vagy a cukormentes desszerteket választani.

Több mozgás

Mozogj naponta 1 órát! Ez az 1 óra intenzív testmozgást jelent.

Ha ülő munkát végzel, óránként állj fel és sétálgass picit, végezz 1-2 könnyű torna gyakorlatot.

Viszont nagyon sokat segít, ha naponta 2 órát sétálsz vagy épp nem a liftet használod, hanem a lépcsőt.

Hidd el, sokkal jobban fogod érezni magadat, mert a mozgás felfrissíti a tested és az elmédet is.

Vízhajtás

Szabadulj meg a felesleges víztől, ami felgyülemlett a szervezetedben.

Rengeteg vízhajtó tea áll a rendelkezésedre, viszont arra figyelj, hogy 100%-ig természetes módszereket használj!