Oldal kiválasztása

Az egészséges táplálkozás izgalmasabb, mint gondolnád. Rengeteg alapanyag/étel létezik, amely nem csak egészséges, hanem nagyon ízletes is.

Íme 49 hihetetlenül egészséges étel. A legtöbbjük meglepően finom!

1-6: Gyümölcsök és bogyós gyümölcsök

A gyümölcsök és a bogyós gyümölcsök a világ legnépszerűbb élelmiszerei közé tartoznak. Ez nem meglepő, mivel nagyon finomak és önmagukban is fogyaszthatók.

A gyümölcsöket nagyon könnyű beiktatni az étrendbe, mert kevés előkészítést igényelnek.

1. Alma

Az alma rostban gazdag gyümölcs, C-vitamint és számos antioxidánst tartalmaz. Tökéletes snack-nek, ha éppen “csipegetni” szeretnél valamit.

2. Avokádó

Az avokádók különböznek a legtöbb gyümölcstől, mert egészséges zsírokkal vannak tele szénhidrátok helyett. Krémesek, ízletesek és rostosak, kálium és C-vitamin tartalmuk igen magas.

3. Banán

A banán a világ legkitűnőbb káliumforrásai közé tartozik.

Magas B vitamin tartalma.
A banán fogyasztása a legegyszerűbb, hisz bárhova magaddal viheted és bárhol könnyen elfogyasztható.

4. Áfonya

Az áfonya nemcsak ízletes, hanem az egyik leggazdagabb antioxidáns forrás a világon.

5. Narancs

A narancs magas C-vitamin tartalmáról híres. Magas rost és antioxidáns tartalommal bír és nem utolsó sorban nagyon finom.

6. Eper

Az eper nagyon tápláló, alacsony szénhidrát és kalória tartalmú gyümölcs. C-vitaminnal, rostokkal és mangánnal van tele, és vitathatatlanul a legfinomabb élelmiszerek közé tartozik.

Egyéb egészséges gyümölcsök

Sok más, egészséges gyümölcs és bogyós gyümölcs van, amelyeket nem részleteztem.

Néhány példa: cseresznye, szőlő, grapefruit, kiwi, citrom, mangó, dinnye, olajbogyó, őszibarack, körte, ananász, szilva és málna.

7. Tojás

A tojás a bolygó legtáplálóbb étele és rengeteg formában fogyasztható.

Korábban rémhír terjengett róla, hogy magas a koleszterinszintje, de új vizsgálatok kimutatták, hogy tökéletesen biztonságosak és egészségesek. 

Tele vannak fehérjével, ezért jól laktatnak, így nem kell félnünk a “túlevéstől”.

8-10. Húsok

Tévedés, hogy minden hús káros. A feldolgozatlan, sokáig főzött hús az egyik legegészségesebb és legelegánsabb étel.

8. Sovány marhahús

A sovány marhahús a legjobb fehérjeforrások közé tartozik, és biológiailag hasznosítható vassal van tele. A zsíros részek eltávolítása viszont fontos művelet, ha alacsony szénhidráttartalmú étrendet követsz.

9. Csirkemell

A csirkemell kevés zsírt és kalóriát tartalmaz, de rendkívül magas a fehérje tartalma.
Sok tápanyagnak a forrása, sportolóknak kifejezetten ajánlott.

10. Bárány

Húsuk Omega-3 zsírsavakban gazdag.

11-16: Diófélék, magvak és földimogyoró

Annak ellenére, hogy magas a zsír és a kalória tartalmuk, kísérletek azt mutatják, hogy a diófélék és a magok segíthetnek a fogyásban.

Könnyen beiktathatóak a diétába, tele vannak E vitaminnal és magnéziummal, amelyekből a legtöbb ember szervezetében kevés található.

11. Mandula

A mandula népszerű alapanyag. E-vitaminnal, antioxidánsokkal, magnéziummal és rostokkal van tele. Kutatások azt bizonyítják, hogy a mandula segít a testsúlycsökkenésben.

12. Chia mag

A Chia magvak a legtáplálóbb ételek közé tartoznak. 28 gramm chia mag 11 gramm rostot tartalmaz. Magnézium, mangán, kalcium és egyéb tápanyagok ajánlott napi bevitelének nagy részét tartalmazza.

13. Kókuszdió

A kókuszdió tele van rostokkal, és telített zsírsavakkal.

14. Macadámia dió

A makadámia-dió nagyon finom. Nagyon gazdag telített zsírokban, és alacsonyabb az Omega-6 zsírsav tartalma a legtöbb dió félével ellentétben.

15. Diófélék

A dió nagyon tápláló, mert található benne sok rost, vitamin és ásványi anyag.

16. Földimogyoró

A mogyoró hihetetlenül ízletes és tápláló és rengeteg antioxidánst tartalmaz. Számos tanulmány kimutatta, hogy a földimogyoró segíthet a fogyásban.

Azonban légy óvatos a mogyoróvajjal. Nagyon gazdag kalóriákban, és hihetetlenül könnyű túlenni magadat vele!

17-26. Zöldségek

A zöldségek a világ legkoncentráltabb tápanyagforrásai közé tartoznak.

Rengeteg változat áll rendelkezésre, és a legjobb, ha naponta többféle zöldséget fogyasztasz.

17. Spárga

A spárga népszerű zöldség. Alacsony mind a szénhidrátban, mind a kalóriákban, és tele van K-vitaminnal.

18. Paprika

A paprikák több színben kaphatók, beleértve a piros, sárga és zöld színűeket. Ropogósak, ízük nagyon édes, és nagyszerű antioxidáns és C-vitamin források.

19. Brokkoli

A brokkoli nyersen és főzve is ízletes. Kiváló forrása a rostoknak, K-vitaminnak és a C-vitaminnak. Nagyobb mennyiségű fehérjét tartalmaz, mint más zöldségek.

20. Sárgarépa

A sárgarépa népszerű gyökérzöldség. Rendkívül finom és ropogós, olyan tápanyagokkal van tele, mint a rost és a A, K-vitamin, ezért jótékony hatással van látásunkra. A sárgarépának nagyon magas a karotin és antioxidáns tartalma.

21. Karfiol

A karfiol nagyon sokoldalú zöldség. Felhasználható rengeteg egészséges, diétás recepthez és önmagában is nagyon jó ízű.

22. Uborka

Az uborka az egyik legnépszerűbb zöldség. Nagyon alacsony mind a szénhidrát, mind a kalória tartalma, és többnyire vízből áll. Számos kis mennyiségű tápanyagot tartalmaz, köztük a K vitamint is.

23. Fokhagyma

A fokhagyma hihetetlenül egészséges. Allicint tartalmaz, ami egy bioaktív vegyület, amely erős élettani hatásokkal rendelkezik, beleértve a jobb immunfunkciót.

24. Hagyma

A hagyma nagyon intenzív ízű, és rengeteg étel alap összetevője. Számos olyan bioaktív vegyületet tartalmaz, amelyekről úgy vélik, hogy egészségügyi előnyökkel járnak.

25. Paradicsom

A paradicsomot általában zöldségnek minősítik, bár felépítésük szempontjából inkább gyümölcsök. Ízletesek és olyan tápanyagot tartalmaznak, mint a kálium és a C-vitamin.

Még több zöldség: Articsóka, kelbimbó, kelkáposzta, zeller, padlizsán, póréhagyma, saláta, gomba, retek, fehérrépa, cukkini.

26-31: Halak és tengeri herkentyűk

A hal és egyéb tenger gyümölcsei nagyon egészségesek és táplálóak.

Különösen gazdagok az omega-3 zsírsavakban és a jódban, két tápanyagban, amit a legtöbb ember nem fogyaszt elegendő mennyiségben.

Vizsgálatok kimutatták, hogy azok az emberek, akik a legtöbb ételt a tengerből (különösen a halakból) fogyasztják, hosszabb ideig élnek, és csökken számos betegség kockázata, például a szívbetegség a demencia és a depresszió.

26. Lazac

A lazac egyfajta olajos hal, amely hihetetlenül népszerű a kiváló ízvilága és nagy mennyiségű tápanyag tartalmának köszönhetően, beleértve a fehérjét és az Omega-3 zsírsavakat.

27. Szardínia

Tartalmazza az emberi szervezet által igényelt tápanyagok többségét.

28. Kagylók

A kagylókat ritkán fogyasztják, ami elég szomorú, mivel több tápanyagot tartalmaznak, mint szinte minden más ételt. Az étkezési kagyló például: osztriga.

29. Garnélarák

A garnéla a tengerben megtalálható állatfaj. Alacsony a zsír és a kalória tartalma, annál magasabb a fehérje tartalma. Ezenkívül számos más tápanyag található benne, beleértve a szelént és a B12-vitamint.

30. Pisztráng

 Jódot és a szív-érrendszer működésére jótékonyan ható omega-3 zsírsavat tartalmaz

31. Tonhal

A tonhal nagyon népszerű a nyugati országokban, és általában alacsony zsír és kalória tartalmú, magas fehérjetartalmú. Tökéletes azoknak az emberek, akiknek több fehérjét kell hozzáadniuk étrendjükhöz.

32-34. Gabona

32. Barna rizs

A rizs az egyik legrégebbi gabonaféle és jelenleg a világon élő emberek több, mint felének alapvető élelmiszer. A barna (teljes kiőrlésű) rizs meglehetősen tápláló, megfelelő mennyiségű rost, B1-vitamin és magnézium tartalmú.

33. Zab

A zab hihetetlenül egészséges. Tápanyagokkal van tele, és tartalmaz egyfajta
béta-glükán élelmi rostot is, amelynek számos előnye van szervezetünkre nézve.

34. Kinoa

A kinoa az utóbbi években hihetetlenül népszerűvé vált az egészségtudatos emberek körében. Ez egy ízletes gabona, amely gazdag rostban és a magnéziumban.

35-36. Kenyerek

A legtöbb ember rengeteg kenyeret eszik.

Azok számára, akik először próbálják az egészségesebb étrendet tartani, rendkívül nehéz lehet kenyér helyett valami mást enni.

Szerencsére számos egészséges (vagy legalábbis “kevésbé rossz”) alternatíva áll rendelkezésre.

35. Ezékiel Kenyér

A legegészségesebb kenyér, amit az üzletben vásárolhatunk. Szerves, csírázott teljes kiőrlésű gabonából készül, és többféle hüvelyest is tartalmaz.

36. Házi készítésű, alacsony szénhidráttartalmú kenyér

A legbiztonságosabb kenyér az, amit magad készítesz.

37-39. Hüvelyesek

Íme egy olyan élelmiszer csoport, melyet negatívan jellemeznek az emésztésre való hatása miatt.

Viszont a kellemetlen hatások kiküszöbölhetőek a hüvelyes áztatásával.

Hihetetlenül olcsó és tápláló növényi fehérje.

38. Zöldbab

A zöldbab, amelyet ceruza babnak is neveznek, nagyon népszerű a nyugati országokban.

39. Vesebab

A vesebab különböző vitaminokkal és ásványi anyagokkal van tele, és nagyon magas a rost tartalma. Csak győződj meg róla, hogy megfelelően főzted meg őket, mert nyersen mérgezőek.

40. Lencse

A lencse egy másik népszerű hüvelyes. A növényi alapú fehérjék legfőbb forrásaik közé tartozik. A lencse ízletes, és nagyon kellemes textúrájú.

Nem véletlen a mondás: a lencse vérré válik!

40-42. Tejtermék

Sok ember szervezete nem képes tolerálni a tejtermékeket.

Azok számára azonban, akik tolerálják, nagyon egészséges forrása a különböző létfontosságú tápanyagoknak.

A telített zsírtartalmú tejtermékek bizonyulnak a legjobbnak.

Vizsgálatok eredményei azt mutatják, hogy azok az emberek, akik a több telített zsírtartalmú tejterméket fogyasztanak, kevesebb eséllyel híznak el és kisebb az esélye a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának is.

40. Sajt

A sajt hihetetlenül tápláló és egyetlen szelet belőle ugyanannyi tápanyagot tartalmaz, mint egy csésze tej.

41. Tej

A tej nagyon gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, állati fehérjében és hasznos zsírokban. A tej az egyik legjobb kalciumforrás, ami a csontok egészségéhez nélkülözhetetlen.

42. Joghurt

A joghurt hasznos baktériumokat tartalmaz, melyek a belekben is megtalálhatók és segítik az emésztést. Számos jótékony egészségügyi hatása van.

43-45. Zsírok & olajak

43. Fűvel táplált tehenektől származó vaj

A fűvel táplált tehenektől származó vaj számos hasznos tápanyagban, köztük K2-vitaminban gazdag.

44. Kókuszolaj

A kókuszolaj telített zsírsavakat tartalmaz, közepes láncú trigliceridekként.

A kókuszolaj előnyös lehet az Alzheimer-kór kezelésénél, és bizonyítottan segít a hasi zsír leadásában.

45. Extra szűz olívaolaj

Az extra szűz olívaolaj a legegészségesebb zsír a földön.

Megvéd az idegrendszeri betegségektől, erődíti a szivet.

Jótékony hatását kísérletek eredményei igazolják. Az olajat fogyasztók jobb eredményeket értek el memória és térbeli tájékozódás teszteken.

46-47. Gumók

Számos hasznos tépanyagot raktároznak el gyökereikben.

46. Burgonya

A burgonya nagyon népszerű az egész világon.

Káliummal van tele, és tartalmaz majdnem minden szükséges tápanyagot, beleértve a C-vitamint is.

Egy tanulmány kimutatta, hogy a főtt burgonya messze a leglaktatóbb étel a világon.

47. Édesburgonya

Az édesburgonya a kiemelkedően ízletes, magas keményítőtartalmú ételek közé tartozik.

Antioxidánsokkal és mindenféle egészséges tápanyaggal van tele.

48. Almaecet

Az almaecet hihetetlenül népszerű az egészséges életmódot élők körében. Kutatások azt mutatják, hogy csökkentheti a vércukorszintet és kisebb mértékben fogyaszt.

Salátaöntetként is remek, illetve több ételt is bátran ízesíthetünk vele.

49. Étcsokoládé

Nem ő a legízletesebb étel ezen a listán, viszont kétségtelenül a legegészségesebb.

A legjobb antioxidáns forrás és élelmi rostokkal, magnéziummal.

Ha tetszett a cikkünk, kövess minket a Facebookon!

Van még egy segítséged, ha gyorsabban akarsz fogyni és egészségesen élni!

Az élet rövid, ne késlekedj és próbáld ki a Tea4U méregtelenítő teát és tisztítsd meg a szervezetedet a mérgektől!