Oldal kiválasztása

Az ételek, amelyeket eszel, nagy hatással lehetnek a súlyodra.

Néhány étel, például a telített zsírtartalmú joghurt, kókuszolaj és tojás, segítik a fogyás.
Más élelmiszerek, különösen a feldolgozott és finomított termékek, megnövelhetik a súlyt.

Leírok neked 11 élelmiszert, amit kerülj el a fogyókúrád ideje alatt.

1. Sült krumpli és chips

Maga a burgonya egészséges, de a sült burgonya és a chips rengeteg kalóriát tartalmaz, ami már túl sok szervezetünknek.

Egy tanulmány kimutatta, hogy a sült krumpli és a chips fogyasztása kapcsolatba hozható a súlygyarapodással.

A sültek, például a sült burgonya tartalmazzák a rákot okozó akrilamidokat.

Ezért a legjobb, ha sima, főtt burgonyát fogyasztasz és mellőzöd a chipset illetve az olajban/zsírban sütött burgonyát.

2. Cukros italok

Italok jégkockákkal. Jól hangzik, de mit takar ez valójában?

Ezek a cukorral édesített italok a bolygó egyik legegészségtelenebb fogyasztási cikkének számítanak.
A súlygyarapodás erősen összefügg ezeknek az italoknak a fogyasztásával. 

Annak ellenére, hogy a cukros italok sok kalóriát tartalmaznak, az agyad nem úgy dolgozza fel őket, mint a szilárd ételt.

A folyékony kalóriák nem telítenek el, ezért úgy érzed, hogy enned kell, ami még több kalória bevitelt jelent.
Tehát a szokásos kalóriabevitelt ezekkel az üdítőkkel felülmúljuk.

A cukortartalmú italok negatívan befolyásolhatják súlyodat és általános egészségi állapotodat.

Ha komolyan gondolod a fogyást, akkor fogyassz inkább egészséges, cukormentes italokat!

3. Fehér kenyér

A fehér kenyér finomított lisztből készül, és gyakran sok cukrot tartalmaz.
Legmagasabb glikémiás indexű, legkevésbé egészséges, mert hasznos tápanyagot mondhatni, hogy nem is tartalmaz.

Egy kutatás során 9 267 embert vizsgáltak, akik napi két szelet (120 gramm) fehér kenyeret fogyasztottak, náluk kimutatható volt a 40% -kal nagyobb súlygyarapodás, ezzel megnőtt az elhízás kockázata.

Szerencsére sok egészséges kenyérféle található a piacon.
Az egyik az Ezekiel kenyér, amely talán a legegészségesebb kenyér a piacon.
Ne feledd azonban, hogy minden búza kenyér tartalmaz glutént.

Egyéb gluténmentes kenyerek például a kukoricakenyér és a mandula lisztből készült kenyér.

A fehér kenyér finomított lisztből készül, hozzáadott cukorral, ezért megemelheti a vércukorszintet, és “túlevéshez” vezethet. Nagyon sok fajta kenyér létezik, amik legalább egészségesek. Cseréld le a fehér kenyeret ezek közül valamelyikre!

4. “Cukorbár csokoládék”

A “cukorbár csokoládék” a mindenféle töltött, kekszes, ízesített csokoládékat jelentik, például: Mars, Twix, Snickers. Rendkívül egészségtelenek, rengeteg hozzáadott cukrot, hozzáadott olajokat és finom lisztet csomagolnak egyetlen kis csomagba.

Ezek az édességek nagyon sok kalóriát és igen kevés tápanyagot tartalmaznak. Egy átlagos méretű cukorbár csokoládé 200-300 kalóriát tartalmazhat, az extra méretű csokoládék ennél még többet. 

Sajnos mindenhol megtalálhatók ezek a fajta csokoládék. A boltokban direkt úgy helyezik el őket, hogy a vásárlók spontán fellángolásból is megvásárolják őket. Például gyakran találkozhatunk velük pénztáraknál.

Ha snack-re vágysz, egyél inkább gyümölcsöt vagy diót, mogyorót, szotyit.

5. A legtöbb gyümölcslé

Orange JuiceA szupermarketekben található gyümölcslevek között nagyon kevés az, amelyik csak gyümölcsöt tartalmaz.

A gyümölcslevek ugyanis tele vannak hozzáadott cukorral.

Valójában ezek a gyümölcslevek legalább annyi, ha nem több cukrot tartalmaznak, mint más cukros, cukros-szénsavas üdítők.

Ezek általában nem tartalmaznak rostokat sem, amik rágást igényelnének.

Egy pohár narancslé nem telít el annyira, mint mondjuk egy rendes narancs, így könnyű belőle nagyobb mennyiségeket elfogyasztani rövid idő alatt.

Maradj távol a gyümölcslevektől és egyél inkább gyümölcsöt!

6. Sütik, cookies

Chocolate Chip CookiesÉdestésztájú kekszek, csokis-kekszek, cookies mindenféle káros összetevőket tartalmaznak, például hozzáadott cukrot és finomított lisztet. 

Tartalmazhatnak mesterséges transzzsírokat is, amelyek nagyon károsak és számos betegséget okozhatnak.

Ezek a nasik nem teljesértékűek, ezért sokat meg tudsz enni belőlük. Magas kalória tartalma és alacsony tápanyag tartalma miatt a fogyasztása utána nem sokkal megint éhesnek érezheted magadat, tehát ismét evésre kényszerülsz, ezzel még több kalóriát bevíve a szervezetedbe. 

Ha valami édességre vágysz, egyél egy szelet étcsokoládét!

7. Bizonyos alkohol fajták (különösen a sör)

Az alkohol több kalóriát tartalmaz, mint szénhidrátot vagy a fehérjét.

7 kalória/gramm. A mérsékelt alkohol fogyasztás és az elhízás közötti kapcsolat nem bizonyított.

A túlzott alkohol fogyasztás viszont komoly súlygyarapodáshoz vezet.

Az alkohol típusa is számít. Például a sör sokkal jobban hízlal, mint a többi alkohol fajta.  

A bor fogyasztása kis mennyiségben viszont jótékony hatással van a szervezetre.

8. Fagylalt és jégkrém

Ice CreamA fagylalt kétségtelenül finom, viszont nagyon egészségtelen.

Nagyon magas kalória tartalma van és a legtöbb töménytelen mennyiségű cukrot tartalmaz.

Egy kisebb adag fagyi fogyasztása alkalmanként még rendben van, de a probléma az, hogy általában nem elégszünk meg kis adaggal és egy alkalom során elég nagy mennyiséget nyalunk el belőle. 

Készítsd el saját magadnak a fagylaltot zsíros joghurtból és gyümölcsből, ugyan is a zsíros joghurtban található a legtöbb tápanyag, ellenben az alacsony zsírtartalmú gyümölcs ízesítésű joghurtokkal, melyekben talán nincs is gyümölcs.

Kisebb adagokat szervírozz magadnak, nehogy túl sokat egyél belőle.

9. Pizza

A pizza az egyik legelterjedtebb gyorsétel. Azonban a kereskedelmi forgalomban lévő pizzák nagyon egészségtelenek.

Extrém magas kalória tartalmuk van, és gyakran tartalmaznak olyan káros összetevőket, mint az agyon finomított liszt és a feldolgozott hús.

Ha éppen pizzára vágysz, nagyon könnyen elkészítheted saját magad otthon egészséges összetevőkből. A házilag készített pizza szósz sokkal egészségesebb, mint a szupermarketekben árusított cukros és tartósítószeres kész szószok!

Egy másik opció pedig a kimondottan egészséges helyben készült pizzákat árusító helyek.

10. Cukros kávéitalok

Például a frappé. A kávé számos biológiai élénkítő anyagot tartalmaz, az egyik legfontosabb a koffein.
Ezek az összetevők növelhetik az anyagcserét és a zsírégetést, legalábbis rövid távon.

Viszont a káros összetevői, mint a mesterséges krémek, tejszínhabok és a cukor ezeket a hasznos összetevőket nagy mértékben elnyomják, ennek köszönhetően előtérbe kerülnek a negatív hatások.

A bennük lévő kalóriának köszönhetően megfelelnek egy rendes étkezésnek is.

A legjobb megoldás a sima fekete kávé, egy kis tejszín vagy tej hozzáadásával. Csak ne használj cukrot és egészségtelen krémeket és tejszínhabot.

11. Magas cukortartalmú élelmiszerek

A hozzáadott cukros élelmiszerek fogyasztása valószínüleg a legkárosabb része a modern diétának. Ide tartoznak a gabona szeletek, reggeli műzlik, alacsony zsírtartalmú ízesített joghurtok.

Ezek az élelmiszerek tonnányi üres kalóriát tartalmaznak, amelyek nem laktatlak és nem is táplálnak.

Különös figyelmet kell fordítanunk az “alacsony zsírtartalmú” vagy “zsírmentes” élelmiszerek kiválasztására, mivel a gyártók sok cukrot adnak hozzájuk, hogy pótolják az elveszett ízeket, amikor a zsírt eltávolítják.

Vigyázz, mert rengeteg ételt találsz a boltokban, ami egészségesnek álcázott káros “junk food”.

Például: saláta öntet, margarin, gyümölcsitalok, sportitalok, barna rizs szirup, különböző olajak, stb. 

Ha tetszett a cikkünk, kövess minket a Facebookon!

Van még egy segítséged, ha gyorsabban akarsz fogyni és egészségesen élni!

Az élet rövid, ne késlekedj és próbáld ki a Tea4U méregtelenítő teát és tisztítsd meg a szervezetedet a mérgektől!